Conectare

Sfaturi &
Informații utile

Cum facem ca lucrul de acasă să fie eficient?

Articolul original: https://www.revistabiz.ro/cum-facem-ca-lucrul-de-acasa-sa-fie-eficient/


Unii dintre noi lucrăm de acasă, în condiții diferite de orice alte contexte favorabile acestui mod de a funcționa accidental. Înainte de pandemie, a cere să lucrezi o zi pe săptămână de acasă era o condiție pe care angajatorii o întâlneau deja la interviurile de recrutare. Părea un moft acceptat cu dificultate de organizații și de managementul acestora.

de Mihaela Feodorof

Am mai scris despre acest lucru cu ceva ani în urmă, menționând temerea responsabililor de activități față de implicarea coechipierului în munca sa. Cum știu eu că “este prezent” la lucru? Măsura cu care îi apreciem pe cei din jurul nostru capătă acum alte forme. Task-uri rezolvate, progresul activității, colaboarea facilă cu ceilalți membrii ai echipei sunt doar câteva aspecte pe care le poți urmări și vei observa dacă colegul “remote” este sau nu implicat în munca sa.

Situația actuală este un prilej perfect de a proba relația fiecărui individ cu munca sa, cât și cu cel care îi asigură munca și implicit veniturile în acordul cu efortul depus.

Acest tip de relație bazată pe o combinație unică de datorie, nevoie, plăcere și pricepere, ne face pe fiecare mai eficienți și deschiși la muncă. Am auzit deseori, în ultimele zece zile, persoane care conștientizau că au muncit mai mult stând acasă. Cu siguranță au avut mai mult spor, ceea ce a generat sentimentul că ai făcut multă treabă. Cum măsori câte din lucrurile pe care ți le-ai propus să le faci ai și reușit să le duci la bun sfârșit? Având o listă de task-uri punctuale ale fiecărui obiectiv de atins, un plan al zilei, al săptămânii, lunii, față de care să raportezi, de bună voie, progresul.

Un alt ingredient de care nu ne putem lipsi în această formulă este comunicarea. Tema comunicării, devenită redundantă, acum își produce efectele cu maxim impact. O cumunicare clară, explicită pe acțiuni și rezultate, cauzalitate – efect, îl ajută pe cel care muncește “singur” de acasă să-și dozeze energia în funcție de priorități și importanță. În condițiile în care suntem invadați de noutăți și mesaje, cu sens sau doar din panică, mintea noastră este ușor de deturnat de la activitatea principală pentru care creierul lucra. Concentrarea și limpezimea minții sunt absolut necesare pentru a pune în coșul cu rezolvate cât mai multe dintre lucrurile care necesită eforul nostru pentru a fi rezolvate.

Ar mai fi multe de spus și, cu siguranță, o să avem ce împărtăși după ce această experiență trăită o să-și producă efectele.

Integrarea unor noi comportamente, de la angajamentul față de muncă, organizarea minții și a acțiunilor, claritatea comunicării și satisfacția progresului, sunt primii pași în schimbarea unei mentalități învechite față de locul și cadrul în care angajatul, sau freelancer-ul, face o treabă foarte bună.

Treaba HR-ului sau a celui care se ocupă de aceste aspecte este să se asigure că își pregătește colegii în acest setup, le arată beneficiile impărtășind din propriile experiențe și încurajează comunicarea inclusiv pe această temă, a dificultăților întâmpinate și soluțiilor identificate de alți coechipieri.

Comunitatea din care faci parte, profesională sau extinsă, este cea care creează sentimentul de încredere. Nicicând nu a fost mai actuală nevoia de a fi #împreună, de a ști că nu ești sigurul care face față unei noi provocări. 

Mihaela Feodorof este Executive Coach & Business Consultant, Grupul YOURWAY